sommerscenariet
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Våben - Knive og køller?

+7
Christian Elleby Andersen
Christian H. Beksgaard
Jens pedersen
Morten Hjort
Jakob Schrøder
Louise Boye Christensen
Kasper Sangill
11 deltagere

Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Jens pedersen Tirs Aug 16, 2011 12:04 am

det med at bevæbne militsen var også kun hvis der kom krig eller noget der lignede det, når der ikke er brug for militsen er der heller ikke brug for at den bære våben, kølle eller kniv
Jens pedersen
Jens pedersen
Premieremajorsergent
Premieremajorsergent

Antal indlæg : 11
Join date : 25/07/11
Age : 34
Geografisk sted : omegnen af Horsens

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Thomas Aagaard Man Aug 15, 2011 9:55 pm

Vi har intet fået afvide.
Ingen af garderne har lige 5 bøllekøller liggende, så medmindre arrangørrene har produceret nogle til os, så er det militsfolkenes egen opgave at medbringe køller.

Ser ingen grund til at militsen har andet. Alle borgere er jo lykkelige, så det er jo kun borgere der i fuldskab er blevet ulykkelige eller ligende som vi kan komme ud fra at skulde anholde...

At bevæbne militsen med rigtige våben vil helt sikkert blot resultere i døde borgere.
Hvis endeligt en ulykkelig person skulde sætte sig til modværg med en brændeøkse eller en køkkenkniv, så er det alligevel bedre at overlade det til de rigtige soldater.
Thomas Aagaard
Thomas Aagaard
Storgeneralkommandørsergentmajor af Eliten
Storgeneralkommandørsergentmajor af Eliten

Antal indlæg : 38
Join date : 21/07/11

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Tomas B Jørgensen Man Aug 15, 2011 9:05 pm

Hej Anders

Jakob S snakker lidt om det og nævner at kun officer har sværd. Så det må, tror jeg formodes at alle andre max har køller eller andet. Jeg har generelt tolket arrangørernes ud meldinger som om at alle våben generelt frabedes. Det kan være det bare er mig.

Generelt synes jeg våben altid ender med at blive brugt. Det er altid spiralskabende, andet end at tæve folk.

Jeg kunne godt godt tænke mig en lille udmelding fra vores kære arrangører. Så vi ved om man må tage en kniv med, eller ej.

Har militsen ikke en tråd der varetager det? Jeg ved ikke om Thomas Aagard har svaret. Han spiller Wilhelm Frimand, Kommissær i Livgarden .

Ellers så PM lige en. Så vi får en udmelding og et endeligt svar måske.

Mvh
Tomas
Tomas B Jørgensen
Tomas B Jørgensen
Premieremajorsergent
Premieremajorsergent

Antal indlæg : 14
Join date : 23/01/11

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Anders Rasmussen Man Aug 15, 2011 5:20 pm

Jeg kunne godt tænke mig et svar på Jans' spørgsmål. Hvad med militsens bevæbning?
Anders Rasmussen
Anders Rasmussen

Antal indlæg : 4
Join date : 29/07/11

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Christian Elleby Andersen Man Aug 15, 2011 4:31 pm

Mange tak for de forskellige holdninger.

Min tanke var ikke at bruge den i kamp, som udgangspunkt, men derimod at have den med i sækken, når jeg f.eks. skal ud i skoven og "hugge brænde". På den måde at hvis man bliver overfaldet/truet etc. så vil det give mening, for jeg har jo en ægte økse med som jeg sjovt nok ikke kan bruge. Men som pointeret i de forgående indlæg kan dette selvfølelig ødelægge spilbalancen, og derfor ville jeg også bruge skaftet (altså holde øksen omvendt) hvis de skulle komme til kamp
Christian Elleby Andersen
Christian Elleby Andersen
Helt med udmærkelse
Helt med udmærkelse

Antal indlæg : 6
Join date : 11/06/11

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Jan Løyche Bonde Man Aug 15, 2011 2:36 pm

Som jeg ser det er det helt iorden at brænderhuggeren har en økse og menigmand har en kniv eller andet som sagtens kan slå ihjel. Men nu lever vi i et lille samfund hvor de fleste kender hinanden, og hvor det er forholdsvis fredeligt. Så de skarpe/dødelige bruges ikke til at slå på dine medborgere med, men på dagligdags-ting. Din kniv bruges til at skære æbler med osv. Men det virker ligeledes tåbeligt at du ikke kan bruge en kniv(fordi den ikke er lavet af latex) hvis du virkelig kommer i en situation hvor den passer ind. Nej, man skal ikke stikke sin kammersjuk ned fordi han stjæler din øl så giver du ham en skalle. Men ligesom i vores forholdsvis fredelig samfund sker der nogen gange noget man ikke havde regnet med og der findes psykopater. Det er bl.a derfor vi har fået en knivlov.

Så jeg kan se fornuften i at man ikke skal kæmpe med skarpe våben, men bruger køller. Bl.a fordi "nævekamp" hurtigt kan blive tåbeligt at se på eller gå over gevind. Men det er mindst ligeså tåbeligt at man ikke har "normale" ting man kan slå ihjel med. Jeg tror vi er enige om at det kun skal gøres når der slet ikke er andre muligheder og så leder man alligevel efter en anden mulighed endnu engang. Men at man skal have svært ved at finde noget at slå en ihjel med syntes jeg er ligeså tåbeligt. Det er en falsk sikkerhed og giver ikke megen mening i noget samfund.

Efter min mening vil de fleste husstande have op til flere drabelige ting. Knive, store gryder, pander, og ja en økse som man sagtens kan tage et liv med. Men det er for det meste noget der ligger i huset. Man fedter ikke rundt med sin økse når man går på kro for ja så er man psykopat. Men siden det ikke er fedt at blive slået med en rigtig økse eller stukket med en rigtig kniv, vil jeg hellere have at man har en ekstra latex med, så man kan bruge den hvis det bliver nødvendigt. Men som sagt kun hvis det passer ind i hus-standen/rollen.

Så ja, jeg tager ting med som man kan slå ihjel med. Men det betyder ikke at jeg gør det. Jeg har knive herhjemme, men jeg render ikke rundt og stikker med dem. Bare min mening.
Jan Løyche Bonde
Jan Løyche Bonde
Helt med udmærkelse
Helt med udmærkelse

Antal indlæg : 9
Join date : 11/07/11

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Tomas B Jørgensen Man Aug 15, 2011 2:10 pm

Hej Christian

Jeg så lige dit indlæg.

Realt set giver det god mening for rollen. Den passer til rollen, i forhold til arbejdet.

Problemet, for mig, ligger i at alle andre har bøllekøller o. lign. Så skovhuggeren er pludselig den gale tosse der har en økse, der forvolder stor skade og slår ihjel. De andre kan bare tæske hinanden. Lidt som nævnt tidligere er det spilteknisk lettere og du er pludseligt ikke psykopaten med en økse.

Man trækker heller ikke en pistol i en knivkamp. Så er du igen crazy ( og en kujon )....

Mvh
Tomas
Tomas B Jørgensen
Tomas B Jørgensen
Premieremajorsergent
Premieremajorsergent

Antal indlæg : 14
Join date : 23/01/11

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Christian Elleby Andersen Lør Aug 13, 2011 1:10 pm

Og et andet spørgsmål.
Hvis det giver mening for ens proffesion (brændehugger)at have en økse er det så okay?
Christian Elleby Andersen
Christian Elleby Andersen
Helt med udmærkelse
Helt med udmærkelse

Antal indlæg : 6
Join date : 11/06/11

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Christian H. Beksgaard Lør Aug 13, 2011 2:52 am

Ud over et svar på Jens' glimrende spørgsmål, kunne jeg godt tænke mig at vide hvorvidt en kølle på en underarms længde betragtes som et ulovligt våben? Det kan vel ikke betragtes som en vandrestav, men hvis der er tale om en kraftig pind, selv med et læderombundet håndtag, er der vel heller ikke tale om et våben oder wie?
Christian H. Beksgaard
Christian H. Beksgaard
Helt med udmærkelse
Helt med udmærkelse

Antal indlæg : 5
Join date : 21/03/11
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Jens pedersen Tirs Aug 09, 2011 9:57 pm

hvis der bliver råbt "vagt i gevær" og militsen skal foretræde, får vi så stukket våben i hånden eller er det egne våben man skal komme med?
Jens pedersen
Jens pedersen
Premieremajorsergent
Premieremajorsergent

Antal indlæg : 11
Join date : 25/07/11
Age : 34
Geografisk sted : omegnen af Horsens

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Gardens bevæbning.

Indlæg  Jakob Schrøder Tors Jul 21, 2011 3:04 pm

Officerer bærer naturligvis sværd.
Når I har fået jeres roller og adgang til jeres lukkede forum, kan I finde ud af, om der skal være mere standardudstyr i fællesskab.
/JS
Jakob Schrøder
Jakob Schrøder
Admin

Antal indlæg : 78
Join date : 05/01/11
Age : 12

http://www.sommerscenariet.dk

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Morten Hjort Ons Jul 20, 2011 3:52 pm

okey så kommer der lige et spørgsmål, hvilke våbentyper vil i helst havde at Livgarden går med ?
Morten Hjort
Morten Hjort
Elitegeneralmajor
Elitegeneralmajor

Antal indlæg : 22
Join date : 07/07/11
Age : 30

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Kasper Sangill Ons Jun 15, 2011 8:34 pm

Det var også "Sok med grus" modellen jeg tænkte på, ikke blykerne og fjederhåndtag.. Smile
Kasper Sangill
Kasper Sangill
Helt med udmærkelse
Helt med udmærkelse

Antal indlæg : 8
Join date : 22/01/11
Age : 34
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Mere om tæv.

Indlæg  Jakob Schrøder Ons Jun 15, 2011 6:07 pm

Ja det er tilladt. Men!
- Egentlige saps eller blackjacks, som skal forestille at være med blykerne og fjederhåndtag, er lige fornemt nok. Sålænge der er tale om en pose grus eller en sten i en sok, er alt i orden.
Vær dog opmærksom på, at der er en ingame forskel på det at gå med ting, som kun kan opfattes som et våben og det at bruge en god kæp som stok eller vandrestav.

Og så lige lidt uddybende forklaring til dem, der gerne vil have det:
Pointe nr.1 er, at man skal kunne slås, uden at det giver fjollede situationer med lagenlærredsforbindinger udenpå bukserne og uden at folk, som har fået økser i bugen enten render friske rundt efter at være blevet forbundet, eller skal ligge på sygelejet resten af scenariet.
Pointe nr.2 er, at vold er en herlig måde, at fremføre sine argumenter på i en konflikt, som så har mulighed for at eskalere, mens drab lukker festen uden at tage hensyn til de øvrige roller, som har noget at gøre med den dræbte.


Sidst rettet af Admin Tors Jun 16, 2011 8:22 am, rettet 1 gang
Jakob Schrøder
Jakob Schrøder
Admin

Antal indlæg : 78
Join date : 05/01/11
Age : 12

http://www.sommerscenariet.dk

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Kasper Sangill Ons Jun 15, 2011 3:35 pm

Hov, et opklarende spørgsmål, jeg tror jeg kender svaret, vil bare lige være sikker.. Smile

Jeg går ud fra det også er tilladt at bruge "saps", altså læder eller stof "poser" der er fyldt med sten eller andre tunge ting til at tæske hinanden med? Smile (Der er selvfølgelig ikke tunge ting men skum i når vi leger, men det er sådan de virker rigtigt.. Wink )
Kasper Sangill
Kasper Sangill
Helt med udmærkelse
Helt med udmærkelse

Antal indlæg : 8
Join date : 22/01/11
Age : 34
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Kasper Sangill Tirs Jun 14, 2011 1:01 pm

Coolio! Smile
Kasper Sangill
Kasper Sangill
Helt med udmærkelse
Helt med udmærkelse

Antal indlæg : 8
Join date : 22/01/11
Age : 34
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Louise Boye Christensen Tirs Jun 14, 2011 12:55 pm

Hej Kasper,

Tanken er såmænd, at det skal være bøllekøller, og ikke nogle stikvåben, ud over hvad livgarden går med :-)

Så I må tæske hinanden til slagger.

Mvh
Louise

Louise Boye Christensen
Storgeneralkommandørsergentmajor af Eliten
Storgeneralkommandørsergentmajor af Eliten

Antal indlæg : 54
Join date : 08/01/11

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Våben - Knive og køller?

Indlæg  Kasper Sangill Man Jun 13, 2011 5:52 pm

I skriver på hjemmesiden i har valgt at forbyde deciderede våben så vi kan slås uden at føle os fjollede over ikke at mangle arme og ben og det er mega cool! Very Happy

Det slog mig bare, falder knive ind under deciderede våben, her snakker jeg knive af en underarms længde eller kortere som jo egentligt er et værktøj frem for et våben, ellers skal vi kun lege med bøllekøller og kæppe? Smile
Kasper Sangill
Kasper Sangill
Helt med udmærkelse
Helt med udmærkelse

Antal indlæg : 8
Join date : 22/01/11
Age : 34
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Våben - Knive og køller? Empty Sv: Våben - Knive og køller?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum